Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yamée Roozen - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yamée Roozen - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Yamée

03 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

1 feb:
Na veel geregel, wat spuitjes en 20 checklijsten is het eindelijk zover: Yamee gaat backpacken door Thailand. Een onwijs lief verrassingsafscheid op Schiphol met veel tranen en foto's natuurlijk..
Eenmaal in t vliegtuig richting Bangkok een gezellig stelletje ontmoet die naast mij zaten. Ik stond op t punt om een opmerking te maken over het gebral van de stewardess die haperend en nerveus Engels én Nederlands vertelde waar de nooduitgangen zaten. Gelukkig waren ze zo druk met zichzelf dat ik er niet over begon. Achteraf zeer wijs aangezien het de moeder van de oh zo trotse jongen naast mij was.
Op t vliegveld ben ik als een kuddedier achter de gele KLM handbagage stickers gehobbeld waardoor ik uiteindelijk bij m'n fijne 11,5 kilo zware vriend terecht kwam. (Dat ik nog meer dan dit gewicht ooit heb meegezeuld aan lichaamsvet...)
Bij de taxi's zag ik (weer) een stelletje staan die met een gigantische backpack versteld om zich heen keken. Ik heb een taxi met ze gedeeld tot khao san road en zei dat ik waarschijnlijk zo tegen m'n hostel aan zou lopen. In een zwart vest en zwarte broek plus een backpack op je back zien mensen natuurlijk totaal niet dat je toerist bent dus ben gelukkig niet 24 keer aangesproken of ik een hotel zocht of naar een show wilde gaan... ...
Hoorde altijd van iedereen dat je overal WiFi hebt en ja dat is d'r zeker. Alleen geen één zonder inloggegevens of slotje. Loop je dan met je rooie knar, een lege maag en geen fucking benul waar je moet zijn. Na 5 keer de verkeerde kant op verwezen eindelijk geholpen door een aardige gozer die wel lekker social is op z'n databundel. (Het Here hostel lag dus totaal niet aan khao san road maar heeft wel een glijbaan. Zie je voordeel)
Na 3 uur wachten in de lobby mocht ik naar t kleine krakkemikkige kamertje wat ik deel met 5 andere backers. Aangezien ik al 24 uur wakker was wilde ik gaan tukken en m'n tas in t lockers hok onder m'n bed stoppen. Eenmaal toen ik goed keek zag ik dat er helemaal geen achterkant in de kluis zat waardoor mensen gewoon m'n tas linksom eruit konden pakken. Na 1,5 uur wachten op jahn de klusjesmahn en veel gestommel onder m'n bil konden ik en m'n uitermate gelukkige kamergenoten eindelijk even de ogen sluiten.
Na 4 uur slaap had ik om 21:00 sterk t gevoel om gewoon een hele nacht door te pakken in m'n bed. Gelukkig was ik daar snel vanaf gestapt en ben ik met m'n mond wagenwijd open over de road gaan lopen. Zoveel te zien, wauw. Wat een andere wereld. Zo anders dat ik lonely the pony aan een tafeltje zat met een vispasta waar de octopus noppen iets te glibberig aanwezig waren.
Na 4 keer over de road en t schattige straatje daarnaast te zijn gelopen, heb ik mezelf op een voetmassage getrakteerd. Met m'n geoliede voetjes deed ik buiten klungelig mijn schoenen aan. Ik dacht: 'yam ga lekker naar je hostel vol Chinezen, slaap je jetlag d'r uit je ontmoet nog wel mensen,' en ik moet zeggen alleen zijn beviel me meer dan prima.
Uiteindelijk stond ik tot diep in de nacht met 4 Nederlanders, 2 Duitsers, 2 Engelse en 1 Belg op de straat te dansen en gefrituurde insecten te eten. Een besef dat je eerste dag al zo tof kan zijn...

  • 03 Februari 2016 - 14:44

    Maud:

    Koekieeeee!! Zo leuk!!! Die snapchat was ook geniaal! Heeel veel plezier! En als je het even niet meer ziet zitten denk dat maar aan mij... ik zit weer met mn neus in de boeken voor te bereiden op mijn tentamen van vanavond :S
    IK BEN ZO JALOERS OP JOU!!!!!!!! :D:D

  • 03 Februari 2016 - 14:55

    Mireille:

    Hi nichtje ,
    Super leuk om te lezen ,je hebt alweer veel meegemaakt in zo'n korte tijd! Ga maar lekker genieten en we blijven je volgen!
    Dikke kus tante

  • 03 Februari 2016 - 15:26

    Ro:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt schat, leuk om zo op de hoogte te blijven van je avonturen.
    Hou je taai en hou ons op de hoogte, enjoy x

  • 04 Februari 2016 - 10:57

    Elies:

    love it!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Backpacken in Thailand

In m'n uppie Thailand verkennen

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2016

South Thailand to Cambodia

08 Maart 2016

Koh Lanta

03 Maart 2016

Koh Phi Phi loving!

25 Februari 2016

Koh Taooo diving

22 Februari 2016

2e deel Koh Phangan
Yamée

Als onderdeel van mijn opleiding ga ik 9 weken stage lopen op Gran Canaria. Hier zal ik die komende periode bijhouden wat ik doe.

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 5626

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 24 Maart 2016

Backpacken in Thailand

18 Februari 2016 - 21 Februari 2016

eerste deel Koh Phangan

26 April 2013 - 28 Juni 2013

GRAN CANARIA

Landen bezocht: