Scooter naar Pai ayayaaaay - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Yamée Roozen - WaarBenJij.nu Scooter naar Pai ayayaaaay - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Yamée Roozen - WaarBenJij.nu

Scooter naar Pai ayayaaaay

Blijf op de hoogte en volg Yamée

13 Februari 2016 | Thailand, Chiang Mai

Sawadi blog lezers,

eergisteren (11 januari) ging de wekker om 08:00 om onze spullen in te pakken en het toffe hostel te verlaten. Samen met Bart en Peter onze backpacks achtergelaten bij AYA, een scooterservice bedrijf. Zij hebben met een mini busje onze spullen naar Pai gebracht zodat wij zonder extra kilo's gerust naar Pai konden rijden. naja gerust kan ik niet helemaal zeggen want de weg was 1 grote slingerroute met hier en daar wat gaten. Aangezien ik in Nederland 5 keer in mijn leven scooter heb gereden was het wel slim dat ik wat dagen in Chiang Mai had geoefend en het een beetje onder controle kon krijgen met alle drukte. Jeetje wat is deze tocht een avontuur geweest! Als enige meisje met je best gas geven met 2 jongens die thuis een motor hebben en al jaren rijden. We hebben er een hele dag trip van gemaakt.

We zijn langs de Pong Dueat geyser gereden waar je dus heel dichtbij het midden van de aardbodem zit. Ze hadden baden gevuld met het warme water dat langs de rotsen liep. wat een prachtige plek. Ook zijn we langs een waterval geweest met een ziek doorlopende grot waar ik telkens in de maling werd genomen dat er iets achter me stond. Toen er behoorlijk wat vleermuizen en weet ik t wat begonnen te piepen zijn we er maar snel uit gegaan.

Onderweg op de scooter vloog er iets in mn nek en kreeg daarna een harde steek. Ben toen snel aan de kant gestopt om te kijken wat het was. Bart zei "ja ik zie het niet doe even je sjaal en je helm af." toen ik het af had zei hij "ja het beest zat bij je nek in je sjaal" dus ik gooide gilldend alles op de grond. Best slim van die kerel dat hij niet meteen zei dat er iets in mijn nek zat... Ik bleek gestoken te zijn door een insect en de angel zat er nog in. Met best wat moeite het er toch eruit gekregen. Ik heb wel 20 keer gevraagd of ik niet naar het ziekenhuis moest en er niet gif in zat wat eruit gezogen moest worden. Maar ja mijn moeder vindt het ordinair als mensen zuigzoenen hebben dus zijn er maar vanuit gegaan dat er niks aan de hand was.

Bart zijn scooter heeft wel 12 verschillende hoeveelheden gas aangegegeven maar de laatste 2 uur was nergens een tankstation. Het begon al aardig donker te worden maar we hebben het gehaald. Na de kramp uit mijn handen te hebben gerekt en onze backpacks op te hebben gehaald bij AYA Pai, hebben we ons hostel opgezocht en 3 keer raden wie er boven mij in het stapelbed ligt? Jasmijn en tegenover mij Elena waar ik 5 dagen mee ben gaan reizen in Chiang Mai. Pff dit Thailand lijkt wel op mijn oude woonplaats Muiderberg. Je komt iedereen weer overal tegen het gaat helemaal nergens over.
Het hostel moet je zien als een boerderij zonder ramen en duren. (erg handig dan kan ik de sleutel tenminste niet kwijtraken) In Pai is het savonds veel kouder dus na een drankje in Yellow Sun te hebben gedaan, heb ik 3 chill broeken, 3 shirts, een vest en sokken aangetrokken maar alsnog had ik het koud. Toen ik de 12e om 10:58 wakker werd en eindelijk meer dan 6 uurtjes had geslapen, had ik nog 2 min de tijd om het ontbijt te joinen dus klauterde de trap op waar ik terrecht kwam op een soort open hooizolder alleen dan zonder hooi. Met een plak toast in mn hand moest ik toch even 2 keer het slaap uit mijn ogen wrijven om toch echt zeker te zijn dat er 6 meter verderop loslopende koeien stonden te grazen. Pai is echt een soort Hippie der Hipster dorp zoals je begrijpt.
Na 5 witte plakken toast, naja lucht want dit is net zoals de McDonalds burgers het vult 5 min maar daarna heb je weer honger, bekeek ik mijn billen in de spiegel en oei die zijn blauw als een pauw. Gelukkig is het hier totaal niet mooi weer en loop ik niet elke dag in bikini om te zonnen en te zwemmen ... ... ...
Met mijn blauwe kadetjes zijn we op scooters naar een open water gegaan die ook warm werd gemaakt door Geysers. Met een natuurlijk modder masker hebben we ons daar prima wat uurtjes vermaakt. De dag was gelukkig nog niet voorbij dus we hebben met zijn 3en van het prachtige uitzicht genoten op de Pai Canyon. Je kan hier 88 foto's van maken maar alsnog is het uitzicht niet goed vast te leggen of na te vertellen. We hebben zonsondergang bekeken en dat was dan wel weer een besef momentje dat ik echt een goed leven heb. Ik ben verliefd geworden op reizen en Thailand dus ja ook ik heb een valentijn morgen!

  • 13 Februari 2016 - 09:19

    Sharon :

    Lieverd wat heerlijk dat jij zo aan het genieten bent! Wij genieten mee door jouw geweldige verslagen. Wat kan jij toch lekker schrijven. Geniet lieverd van al het moois en de mensen! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Backpacken in Thailand

In m'n uppie Thailand verkennen

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2016

South Thailand to Cambodia

08 Maart 2016

Koh Lanta

03 Maart 2016

Koh Phi Phi loving!

25 Februari 2016

Koh Taooo diving

22 Februari 2016

2e deel Koh Phangan
Yamée

Als onderdeel van mijn opleiding ga ik 9 weken stage lopen op Gran Canaria. Hier zal ik die komende periode bijhouden wat ik doe.

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 5630

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 24 Maart 2016

Backpacken in Thailand

18 Februari 2016 - 21 Februari 2016

eerste deel Koh Phangan

26 April 2013 - 28 Juni 2013

GRAN CANARIA

Landen bezocht: