Back to Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yamée Roozen - WaarBenJij.nu Back to Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yamée Roozen - WaarBenJij.nu

Back to Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Yamée

17 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

17 februari:
Halloooo ik ben dus even totaal vergeten te vertellen dat ik een top deal heb gemaakt in Pai. Ik had zoals gewoonlijk haast om mijn bus te halen, dus zwetend met m'n veelste zware huis rende ik naar mijn scooter en zag toen een jongen zonder shirt gewoon down to earth op de straat zitten. Hij vroeg waar ik heen ging dus ik antwoorde dat ik met de bus naar Chiang Mai ging, nog een bus naar Pai en dan naar het zuiden voor de eilanden. Hij vroeg of ik al een snorker had dus ik zei "nee maar die ga ik in Bangkok halen omdat ze op de eilanden best wel duur zijn." Hij graaide wat in zijn versteten tasje en haalde er een snorkel uit. ik zei "wow wat een chille waar heb je die vandaan?" Hij vertelde me dat dat er niet toe deed en of ik iets bij me had wat nuttig voor hem was maar voor mij overbodig was. Ik heb toen mn halve huis doorzocht en kwam uit op een handgel van alcohol waarmee je je handen kan wassen zonder water (zeer handig maar ik heb er natuurlijk 3 bij me als voorbereide padvinder nummer 1). We ruilde onze spullen en ik was meer dan gelukkig. Ik moet zeggen dat ik z'n naam niet meer weet maar wat sta je dan toch chill in t leven.

Maar goed ik ben dus gebleven bij de rit in de mini van. ik ben daarna overgestapt naar de grote bus en het was toch een beetje zweten aangezien ik alleen was en geen flauw benul had waar ik naartoe moest tijdens die overstap. Uiteindelijk helemaal goed gekomen en kwam om 05:00 gister ochtend aan. Wat een vieze stad is Bangkok eigenlijk. Het stinkt hier op zoveel plekken naar te lokal eten en uitlaatgassen. En dan is het ook nog super warm klevend benauwd, echt een top combinatie dus. Toen ik aankwam in t hostel was t 05:30 en ook daar was t veelste warm. je kan je pas om 12:00 inchecken en was aardig gesloopt dus ben op een vies bankje in de lobby in slaap gevallen. Om 12:15 kon ik eindelijk m'n kamer in en ben nog nooit zo blij geweest met een koude douche.
In t hostel slaap ik met 8 mensen op een kamer. Je hebt altijd wel de apate Chinese of Japanse mensen die niks zeggen en de hele dag in bed rotten. 1 Brazaliaanse jongen Vini uit mn kamer was wel chill dus zijn samen over Khoa san road en de straatjes daarnaast gaan slenteren. In de avond zijn we naar een heel leuk plekje gegaan genaamd Wunder bar. Het was een stukje verder lopen zodat we iets minder tussen de toeristen zaten. Het was behoorlijk druk maar een oude man zat aan een vier persoonstafel dus we konden bij hem aanschruiven. We hebben uren met deze man zitten praten over landen en dingen die gebeuren in de wereld. Swedish baba (zo noemt iedereen hem) was al 2 jaar aan het reizen en had geen huis of spullen meer in Zwitserland. Ik schat hem rond de 70 jaar oud en rookte de ene na de andere sigaret. Na een overheerlijk avondmaal en een hangend oor van het luisteren ben ik met Vini naar Khoa san road gegaan, de straat waar iedereen uit gaat.
Het is wel grappig om weer in Bangkok te zijn. Iedereen loopt hier nog met een dikke laag make up op en er liggen overal en nergens stijltangen door het hostel. Ik ben een beetje van de make up afgestapt want wat een gedoe en t boeit eigenlijk precies niks.
Op straat stonden 2 mannen met bordjes om buckets te verkopen. Ik mocht m lenen en heb met m'n enthousiasme wat klanten voor hem binnengehaald. Ik had m'n tasje bij me en wilde deze even in t hostel leggen. Ik liet de groep achter en zou zo weer terug zijn. Terwijl ik over straat liep zag ik t groepje Engelse bij een bandje zitten die ik een uurtje daarvoor had gesproken. Ik keek op t podium en zag daar Tony met een gitaar en een grote live band optreden. Uiteindelijk ben ik op de 1 of andere manier naast hem op t podium beland en hebben we 3 nummers voor 60 man straatpubliek staan zingen. Oke ja het is toch best leuk om weer een avond in Bangkok te zijn.

Vandaag 19 februari vertrek ik om 18:00 met een bus naar het zuiden, op naar Koh Phangan waar de full moon party zal plaatsvinden. Een reis van maar liefst 18 uur. Nu al zin in zoals jullie wel begrijpen.

Wat ik mis:
- aquafresh tandpasta, dit verkopen ze nergens!
- snel drogende niet witte sport handdoek
- grote draadloze oplader
- Iphone 6
- sokken
- Ipad
- een backpack die ook op een slot kan zonder flightback
- mama's ontbijtjes

Wat doe ik teveel:
- leuke dingen kopen
- Oreo koekjes eten
- mijn backpack in en uitpakken

Sawadi x

  • 19 Februari 2016 - 09:34

    Elies:

    te leeeeeeeeeuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Backpacken in Thailand

In m'n uppie Thailand verkennen

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2016

South Thailand to Cambodia

08 Maart 2016

Koh Lanta

03 Maart 2016

Koh Phi Phi loving!

25 Februari 2016

Koh Taooo diving

22 Februari 2016

2e deel Koh Phangan
Yamée

Als onderdeel van mijn opleiding ga ik 9 weken stage lopen op Gran Canaria. Hier zal ik die komende periode bijhouden wat ik doe.

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 5618

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 24 Maart 2016

Backpacken in Thailand

18 Februari 2016 - 21 Februari 2016

eerste deel Koh Phangan

26 April 2013 - 28 Juni 2013

GRAN CANARIA

Landen bezocht: