eerste deel Koh Phangan - Reisverslagen van Yamée Roozen - WaarBenJij.nu eerste deel Koh Phangan - Reisverslagen van Yamée Roozen - WaarBenJij.nu

eerste deel Koh Phangan

(ik schrijf dit even in delen aangezien ik deze computer niet helemaal vertrouw met opslaan....)

Na 10 hele dagen laat ik eindelijk weer wat van me horen. Mijn excuses dat het zo lang heeft moeten duren.
Ik ben bij mijn vorige verhaal voor het laatst in Bangkok geweest en om eerlijk te zijn zit ik nu alweer op mijn tweede eiland. Ik heb in de bus richting Koh Phangan (full moon eiland in het zuiden) 2 jongens uit Wales en 2 meiden uit Engeland ontmoet waarmee ik ben gaan reizen tot Phangan. Ik was nog nooit zo gelukkig om te reizen met de bus, want er zat niemand naast me voor 10 uur lang dus kon heerlijk layed back slapen met m’n reisdekentje. De bus was btw 1 uur te laat. Ook leek de bus eerder op een 5e klas bus ipv een VIP bus wat de verkoopster mij vertelde. Hmm ja elke bus in Thailand is hier VIP. Na 6 uurtjes werd ik wakker gemaakt en moesten we allemaal zo snel mogelijk de bus uit. Slaap dronken verliet ik de bus en we bleken totaal niet bij de haven te zijn waar onze boot zou vertrekken. We kwamen bij een lokal supermarktje aan in de middle of nowhere en het Thaise vrouwtje kon wel in uitstekend goed Engels ons het volgende vertellen: “de bus was te laat en moet nu andere mensen ophalen. Jullie kunnen hier 2,5 uur wachten op een volgende bus of je betaald 220 bath en wij regelen een taxi naar een andere bus die jullie naar de boot brengt.” Alsof ze op broadway was geboren zijn wij er natuurlijk allemaal mee in zee gegaan om weer 220 bath neer te leggen.
Na de taxi, bus en bootrit van 5 uur waren we eindelijk op Koh Phangan aan en wat zag het er mooi uit. Als een mierenhoop verlieten alle kleffe vermoeide backpackers de boot om door te gaan naar de veelte dure taxi’s richting ons hostel. Helaas zat ik niet bij de 4 mensen die ik had ontmoet tijdens de reis maar keek er wel naar uit om lekker in het hotel te ploffen en Laura te meeten. Ik heb in Nederland bij Laura in het hockeyteam gezeten en hadden samen Family resort geboekt om Full Moon te vieren. Ik checkte in en kwam binnen in een private room waar Red Mijn Vakantie nog een prima aflevering van zou kunnen maken. Naja oke ik overdrijf maar het was niet bepaald schoon. door de weken heen ben ik nu best makkelijk geworden dus heb het links laten liggen en was allang blij om een keer een private room te hebben. Ik heb mijn bikini aangetrokken en ben eenmans naar t strand gegaan. Helemaal dikke prima wat uurtjes geslapen en 3 keer ingesmeerd.
Om 17:00 ben ik richting t resort gegaan waar ik Laura heb gemeet. We hebben wat gegeten en zijn wezen stappen met mijn eerste bucket op het strand. We hadden slippers aan maar die waren meer dan overbodig en aangezien er nog wat ruimte was in onze BH’s hebben we ze daar maar gelaten.

Oh ja voor ik het vergeet ik heb die avond een piercing laten zetten. Ik ben blij dat ik die avond wat gedronken had want de volgende ochtend deed m’n neus behoorlijk pijn. Nee oke heb een ringetje in de bovenkant van m’n oor laten zetten. Ik had het vermoede dat deze man het voor de eerste keer deed of hij werd nerveus van een gillende keukenmeid op een stoel. Hij rende 3 keer heen en weer naar buiten en toen m’n velletje was doorgeschoten liet hij de piercing nog even op de grond stuiteren.

21e hebben we scooters gehuurd omdat we graag naar het bekende bakkertje wilde gaan. Na 30 min scooteren op een hele pittige weg met lege maag, kwamen we eindelijk bij een afgelegen weggetje waar t bakkertje zat. We hadden onze scooters nog niet neergezet of er werd verteld dat de bakker gesloten was ivm verbouwing. Mokkend zijn we doorgereden richting Bottle beach wat helemaal in t noorden ligt en wij verbleven in het puntje van t zuiden. Zoals ik jullie een paar verhalen terug heb verteld ben ik van Chiang mai naar Pai met de scooter gereden en zei dat dit heftig was. Nou ik heb nog nooit zo’n weg gereden. Deze weg lag vol met zand en elke 5 cm zat een gat met modder in de weg. Na 45 min over 3 kilometer te hebben gedaan vroegen we ons af waarom we niemand onderweg tegen zijn gekomen. Het zou namelijk het mooiste strand zijn van Koh Phangan. Toen ik alle bootjes aan het strand zag liggen begreep ik hoe de andere toeristen hier levend kwamen...

Recente Reisverslagen:

Yamée

Als onderdeel van mijn opleiding ga ik 9 weken stage lopen op Gran Canaria. Hier zal ik die komende periode bijhouden wat ik doe.

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 5637

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 24 Maart 2016

Backpacken in Thailand

18 Februari 2016 - 21 Februari 2016

eerste deel Koh Phangan

26 April 2013 - 28 Juni 2013

GRAN CANARIA

Landen bezocht: