Koh Phi Phi loving! - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Yamée Roozen - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi loving! - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Yamée Roozen - WaarBenJij.nu

Koh Phi Phi loving!

Blijf op de hoogte en volg Yamée

03 Maart 2016 | Thailand, Phi Phi-eilanden

Phi Phi

Eenmaal toen ik één stap zette op Phi Phi mocht ik meteen weer 20 bath neerleggen om op dit eiland aanwezig te zijn. Dat kon er nog wel bij aangezien we een nieuw bootticket moesten aanschaffen van Surat Thani naar Krabi. Ja want geloof het of niet maar de buschauffeur was te laat en daardoor konden we de boot naar Phi Phi niet halen.
Omdat ik op de boot een hele gezellige groep had ontmoet baalde ik een beetje dat ik mijn verblijf had geboekt. Door de bloedhitte liepen we door het zand met onze gigantische backpacks. De jongens liepen mee omdat ze toch dezelfde kant op moesten. Bij het hostel bleek dat de reservering verkeerd was gegaan en ik had dus geen bed. Het zal eens niet dat m'n IPhone 4 me laat zitten. Voor één keer kwam dat prima uit dus ik ben met de 3 Canadese jongens, 1 Amerikaanse jongen en 1 Italiaanse jongen een cheap bungalowtje gaan huren. Het was een hel om er te komen. Je moet denken aan een steile berg maar dan nog steiler in 35 graden met een backpack op je rug. We kwamen aan bij een heel krakkemikkig bungalowtje zonder airco maar ach het was gezellig. We hebben onze tassen neergegooid en zijn naar het strand gegaan om Beerbee te spelen. Dit is een spel met 2 teams en ieder krijgt een bamboestok en een leeg flesje bier waar je een frisbee tegenaan moet gooien. Je krijgt voor ieder geraakt flesje 3 punten tenzij het andere team het flesje vangt. En je moet natuurlijk drinken... :) ik ben al niet opperbest in frisbee gooien laat staan met een biertje in m'n hand. Dus ja ik heb een aantal keren mensen hun achterhoofd en scheenbeen geraakt..
Na dit lachwekkende spel hebben we op straat een bucket gehaald en liepen we richting de bungalow. Onderweg zag ik de 4 Nederlandse jongens in het ziekenhuis zitten waarmee ik onder andere full moon op Koh Phangan had gevierd en standaard elke dag tegen kwam op Koh Tao. Het bleek dus dat Dave was gebeten door een aap op Monkey Beach, super typerend.
4: om 09:00 was ik klaarwakker en verliet ik de bungalow. Het was belachelijk warm daarbinnen en kon geen oog dicht doen in t kleine hutje. Ik ben heerlijk alleen naar t strand gegaan en een stuk over het eiland gaan lopen. Geen idee waarom ik zin had om dat te doen met een helse kater maar ik deed het. Na prima wat uurtjes op t strand ben ik richting het viewpoint gaan lopen. Dit was achteraf veelte enthousiast want de route bleek een half uur bergopwaarts door de jungle te lopen. Halverwege de weg zag ik een paar honderd meter verderop een meisje die werd aangevallen door apen dus als een idioot gillend wegrende. Ik keek om me heen maar buiten mezelf en de 40 apen was er niemand. Hoe the fuck moest ik hier doorheen komen en no way dat ik terug zou gaan. Na 20 minuten wachten kwam er een lokal mannetje aan in z'n auto en ik vertelde hem in hints en Thai-accent Engels dat ik niet langs de apen durfde. Hij heeft me gelukkig bijtloos langs de veelte grote apen familie gebracht. Eenmaal op de berg brak het zweet me uit en stortte ik neer op een rots. 2 min later kwamen er 2 Zweedse jongens vermoeid aanzetten waarmee ik aan de praat raakte. Uiteindelijk klikte het zo goed dat ik mijn spullen uit de verlaten bungalow heb gehaald en ze heb gejoint in het Hangover Hostel. De andere jongens van de bungalow moesten helaas alweer door naar Koh Lanta. Wat ben ik blij dat ik naar dit hostel ben gegaan. Het is eigenlijk een dorm room waar 6 stapelbedden in staan. 10 slaapplekken kunnen er geboekt worden want in 1 stapelbed slaapt de eigenaar. Dit is tot nu toe de leukste huisbaas ooit. Singh komt uit India en zorgt overal voor. Hij geeft ijs, buckets, drank, eten en sigaretten. Hij deelt oprecht alles met je. Ook als er iets is mag je hem wakker maken, al is het een nachtmerrie.
We zijn met de hele groep van de slaapzaal richting het strand gegaan om te stappen. De groep met wie ik reis is zo gek als een deur dus een vuurshow kon natuurlijk niet ontbreken. Na 78 keer de vuurbal tegen hun eigen haar en voeten te gooien was t wel welletjes.
5: we hadden veelte lang uitgeslapen waardoor we de boottrip die ik zo graag wilde doen we helaas niet meer waar konden maken die dag. Mathias kwam erachter dat zijn tas kwijt was. Die lullo had zijn rugzak meegenomen naar t strand met telefoon, go pro en portemonnee. We hebben de hele dag een beetje gechillt en eerlijk gezegd niet zoveel uitgevoerd. In de avond hebben we gelukkig de verloren tijd ingehaald en zijn we voor het hostel met Singh wat gaan drinken. Na een bucket zijn we weer het strand op gegaan waar ik om 00:00 21 werd! Moet je nagaan dat ik dit gevierd heb met mensen die ik niet langer kende dan 30 uur. We zijn naar een beachclub gegaan waar een strippaal was en ik heb gehuild van het lachen. De jongens gingen er helemaal voor en het boeide ze precies helemaal niks. Het was te komisch. Na wat uurtjes in de paal te hebben gehangen kwamen de jongens op t briljante idee om een tatoeage te zetten voor Phi Phi. Dit zijn 3 streepjes boven elkaar. Ze stonden zelfs op t punt om de naam Singh de eigenaar van t hostel op hun bil te tatoeëren maar gelukkig hadden ze niet genie geld bij zich.
6: ik wilde zo graag de plankton zien dus ik had 9 wekkers gezet om tenminste wakker te worden voor 11:30. We waren alsnog te laat want Mathias was z'n bed pas uit te branden toen het Thaise vrouwtje voor de deur stond. Dat hebben we wel geweten want ze beende door alsof t kleine wijffietje 2 meter lange benen had. Met een te erge kater van de avond daarvoor gingen we ontbijtloos de boot op. We zaten inclusief de eigenaar met z'n zevenen op de boot richting Monkey beach. Je zag dat de apen behoorlijk eigenwijs waren en alles wilde hebben. Mathias zijn waterflesje werd met een ruk uit zijn handen getrokken en leeggedronken.
Na monkey beach zijn we gaan snorkelen bij Pileh Bay met prachtig helder blauw water.
De volgende plek was Lame Jog en dat was wel echt een prachtige stop. Eerst waren er nog 3 andere bootjes op de plek aanwezig maar voor we het wisten waren we helemaal alleen in een prachtige verlaten bay. We keken ons ogen uit en genoten van elke seconde.
Met een rijst lunch vaarde we door naar Maya beach waar de bekende film The Beach is opgenomen. Het Thaise mannetje San dat ons rond vaarde vond het wel grappig om ons aan de andere kant van het eiland af te zetten. Met onze tassen op ons hoofd liepen we het water uit en moesten we door een grot. Ik liep nog geen 3 stappen de te smalle grot in of ik zag een gigantische slang voor me liggen. Ik wist niet hoe snel ik uit de grot moest komen. Je zag San hoofdschudden naar ons kijken en kwam met 5 stenen aanzetten. Hij gooide ze als een idioot op het beest en ik zag de 3 meter lange slang ergens een gat binnen gaan. Wat een idioterie als ik er nu aan denk dat we gewoon met z'n 6en door die immens kleine grot zijn gegaan. Nadat iedereen het level van pirates of the Caribbean had uitgespeeld kwamen we aan op een prachtig strand waar voor het eerst nergens een 7/11 te bekennen was. Na ons 3 uurtjes te hebben vermaakt werden we opgehaald door San (dit keer wel aan de beach kant) en kregen we een sandwich. We vaarde richting t open water waar we tegen een andere boot aan botste. De man probeerde ons koude biertje te verkopen en zei dat veel Plankton op bier af zouden komen. Ik vertelde dat ik jarig was en voor ik het wist kreeg ik bij zonsondergang een koud biertje naar me toegegooid en begonnen 20 mensen keihard Happy Birthday voor me te zingen.
We vaarde door naar Palong waar we gingen nachtzwemmen met Plankton. Het was zo'n mooi gezicht! Als je met je handen beweegt lichten deze kleine beestjes op als vuurvliegjes. Sterren aan de hemel en een sterrenzee waar je in zwemt. Kan je voorstellen hoe dat eruit ziet?
Ik moet bekennen toen we op de terugweg waren richting de haven had ik tranen in mijn ogen van geluk van die dag. Gelukkig was t donker..
Eenmaal aangekomen in het hostel gingen we biertjes drinken voor Hangover en muziek maken. Wat genoot ik van deze tijd. Na een dikke pizza en een bucket in m'n buik gingen we naar de live pub. Je zou het niet verwachten maar Thaise mensen kunnen prima muziek maken! Ik had me oprecht geen betere 21e verjaardag kunnen wensen...
7: Dat moment was weg toen ik wakker werd met een hevige kater. Ik dacht dat ik honger had maar toen ik eenmaal het verhaal te horen kreeg dat iemand in zijn bed had geplast was dat gevoel weg. Heerlijk zo goedkoop leven als een backpacker.
Het was eerst mijn plan om met de jongens verder te reizen maar aangezien zij al op Koh Lanta waren geweest en dat nog wel op mijn lijstje stond, vertelde ik ze dat ik toch de andere kant op zou gaan. Dat heb ik geweten want Linus heef wel 20 liedjes voor me gemaakt op zijn gitaar over afscheid en iemand missen.
We hebben wat voor t hostel lopen jammen en toen er een Thais mannetje voorbij liep vroeg Linus of hij gitaar kon spelen. Het mannetje kwam bij ons zitten en speelde onvoorstelbaar goed.
Aan het einde van de dag zijn we op straat gaan eten want och dat geld gaat hier veelte snel.
Na een kleine powernap en nog(!) een Pat Thai in m'n buik besloten we toch weer naar de live bar te gaan. Aangezien de jongens mij onder de douche hebben horen zingen, werd ik tot een zeker moment gedwongen om het podium op te gaan. Ik stond er met een trillende stem Valerie van Amy Winehouse maar wat was het gaaf! Dat ik dat achteraf durfde voor 50 man publiek haha.
8: de volgende ochtend heb ik afscheid moeten nemen van de jongens en dat was wel even lastig. Het is eigenlijk best gek hoe je in zo'n korte tijd zo'n goede band met iemand kan krijgen.. Gelukkig komen ze nog een keertje naar Nederland.
Om 15:00 heb ik de boot met Lex richting gepakt een jongen die ik op Koh Phangan had ontmoet. Met een uurtje zijn we op Koh Lanta en dan gaan we het weer allemaal beleven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phi Phi-eilanden

Backpacken in Thailand

In m'n uppie Thailand verkennen

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2016

South Thailand to Cambodia

08 Maart 2016

Koh Lanta

03 Maart 2016

Koh Phi Phi loving!

25 Februari 2016

Koh Taooo diving

22 Februari 2016

2e deel Koh Phangan
Yamée

Als onderdeel van mijn opleiding ga ik 9 weken stage lopen op Gran Canaria. Hier zal ik die komende periode bijhouden wat ik doe.

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 5634

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 24 Maart 2016

Backpacken in Thailand

18 Februari 2016 - 21 Februari 2016

eerste deel Koh Phangan

26 April 2013 - 28 Juni 2013

GRAN CANARIA

Landen bezocht: