Koh Lanta - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Yamée Roozen - WaarBenJij.nu Koh Lanta - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Yamée Roozen - WaarBenJij.nu

Koh Lanta

Blijf op de hoogte en volg Yamée

08 Maart 2016 | Thailand, Phi Phi-eilanden

Ja schrik niet van mijn snelle update maar daar ben ik weer.
Bij aankomst op de pier van Koh Lanta liepen we verhit met onze tassen naar een hostel te zoeken. Peacock het hostel waar we eerst van plan waren om te overnachten zat vol. Uiteindelijk hebben we de scooter taxi gepakt naar het plekje waar alle hostel schenen te zitten. Een leuk uitziend hostel zat vol dus we gingen 2 hostels verderop kijken en daar waren nog net 2 plekken. Het mannetje wist wat leuke Nederlandse woorden en eigenlijk was dat het enige leuke aan dit hostel. Onze kamer in dit belachelijk grote hostel genaamd metallic leek wel een gevangenis. Opgekropt bij elkaar kregen we een bed toegewezen. We hebben een powernap gedaan en zijn toen met wat mensen voor ons hostel wat gaan drinken en wezen chillen bij treehouse.
De volgende ochtend hebben we ons uitgecheckt en hebben we onze backpacks bij non la mer neergelegd omdat we pas om 14:00 konden inchecken. We hebben voor 180 bath een scooter gehuurd en even had ik weer dat chille vrije gevoel. Het klinkt misschien heel zweverig maar op een scooter met de wind in je haren en met een zon boven je bol krijg ik echt een geluksgevoel en zit dan ook als een idioot te grijzen. Het was namelijk alweer 2 weken geleden dat ik op een scooter had gereden. Na 45 min rijden en een tussenstop voor ontbijt kwamen we aan bij bamboe beach waar bijna geen kip te bekennen was. We hebben wat uurtjes in de zon gelegen en zijn rond 16:30 weer terug naar de bewoonde wereld gescoot. Onderweg stopte we bij een mooi plekje en vroegen toeristen of we iets te eten bij ons hadden omdat er een aap op hun scooter zat. Na veel geklungel hebben ze het aapje eraf weten te lokken. In de avond hebben we bij een strandtentje gegeten en na 5 weken een film op televisie gekeken! In ons hostel hebben ze een plasma-tv met een hele toffe lounge ruimte en kan je kiezen uit 200 recente films. Zoals je wel kan lezen is Koh Lanta voornamelijk chillen en naar t strand gaan. De volgende dag heb ik mijn scooter ingeleverd en was ik eigenlijk 2 uur te waardoor ik 100 bath zou moeten betalen. Ik verontschuldigde me dat ik 10 minuten te laat was en kreeg gelukkig zonder extra te betalen m'n paspoort terug. Na een niet veel waar voor je geld ontbijt ging Lex toeren over Lanta en ben ik lekker gaan luieren aan het strand.
Nadat ik aan het einde van de middag mijn busticket had geboekt richting Bangkok voor de 11e, zijn we naar Rickey's gegaan, een super leuk strandtentje waar onwijs veel mensen zaten. Oké ik geef het toe, hier hebben we de avond daarvoor ook gegeten en ik heb precies hetzelfde besteld maar het was m'n laatste avond op Koh Lanta dus die Pat Thai kon ik niet alleen op de kaart laten staan. Het was een speciale live band avond en de nummertjes werden top gecoverd. Ineens vroeg er een dikke Thaise jongen rond de 26 de aandacht van de gasten. Hij zei dat hij ons wilde entertainen. Ik vond het behoorlijk knap hoe hij met zo'n lichaam zo snel kon bewegen en de vuurflessen maar 2 keer uit zijn handen liet vallen.
Koh Lanta is best wel groot dus qua een gezellig avondje dansen hadden we geen idee waar we moesten zijn. Het schijnt dus dat elke prima draaiende bar een vaste feestavond heeft. Donderdag was het fissa bij O Zone dus we zijn daar naartoe gehobbeld. Onderweg kwamen we een restaurantje tegen dat nog als enige open was. We bestelde een BVO'tje en ik danste en zong wat mee met foute Thaise muziek waarvan ik de tekst niet kende. De oma Thai vond dat zo leuk dat ze ons allemaal eten aanbood en ons een stuk gefrituurde hersenpan in ons hand drukte. Ze zei dat het kip was. Yeah make that the cat wise. Uit beleefdheid nam ik een hersencel en verlieten we het restaurant. Ik spuugde het uit op de grond en gooide het brein naar een hond.
Bij O Zone was t volgens mij 'donderdag buiktop dag' want zelfs Thaise mannen liepen hier met een buiktopje rond.
Na een prima stap avond werd ik de volgende ochtend om 10:30 opgehaald. Naja dit is wat mij werd verteld omdat de boot om 11:30 zou vertrekken. Om 11:00 kwam die droplul eindelijk aanzetten en hij snapte er niks van. Na 3 keer te hebben gevraagd waar we heen moesten en een telefoongesprek waarbij hij moest zitten, gooide hij eindelijk mijn backpack op het dak van de taxi. Ik zei Lex gedag en we gingen eindelijk rijden. Je wilt niet half weten hoeveel irritaties ik heb gehad aan dit mannetje. Na 3 keer te zijn gestopt en maar 1 keer mensen te hebben opgehaald trok ik het niet meer. Hij stond al 5 minuten bij een hostel voor de deur te bellen om volgens mij gewoon door te geven wat hij die avond met zijn vrouw wilde eten. Ik heb al 3 keer in Thailand een nieuw ticket voor een bus, boot of whatever moeten halen omdat de bestuurders te laat waren en ik ging toch echt niet 1000 bath betalen omdat dit mannetje de R van Racen in t leven mist. Ik klauterde op mn charmantst de taxi op en natuurlijk lag mijn backpack helemaal achterin. Toen ik op het punt stond een andere taxi aan te houden kwam hij aanrennen om te zeggen dat we zouden gaan. "You better hurry up I won't miss that boat because you are late! Go and hurry!!". Volgens mij leek ik op een vrouw die aan het bevallen was met m'n rode koppie vol zweet en oerkreten. Hij schrok er in ieder geval van en eindelijk zat er wat gas op.
Als ik eerlijk ben vond ik Koh Lanta niet zo leuk. Tenminste het was wel tof en ik heb een leuke tijd gehad maar ik had deze dagen liever besteed op Koh Phi Phi of Koh Tao. Wel heb ik heerlijke dagen aan t strand gehad en dat is voor geen enkel mens slecht.

Ik zit nu op de boot richting Krabi en moet 1,5 dag reizen met de bus via Bangkok. Dan denk je huh waar ga je heen dan? Nou dat zou ik eens zegen, ik ga naar CAMBODJA!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phi Phi-eilanden

Backpacken in Thailand

In m'n uppie Thailand verkennen

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2016

South Thailand to Cambodia

08 Maart 2016

Koh Lanta

03 Maart 2016

Koh Phi Phi loving!

25 Februari 2016

Koh Taooo diving

22 Februari 2016

2e deel Koh Phangan
Yamée

Als onderdeel van mijn opleiding ga ik 9 weken stage lopen op Gran Canaria. Hier zal ik die komende periode bijhouden wat ik doe.

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 592
Totaal aantal bezoekers 5635

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 24 Maart 2016

Backpacken in Thailand

18 Februari 2016 - 21 Februari 2016

eerste deel Koh Phangan

26 April 2013 - 28 Juni 2013

GRAN CANARIA

Landen bezocht: